SeyahaTravel

California and Mexico, Kaliforniya ve Tijuana, San Fransisco, Los Angeles, Tijuana

Dünyadaki en iyi şarapların Napa Vadisinde olduğunu yada dünyanın en yüksek ve geniş çaplı ağaçları olan, general sharman ağaçlarının sequola milli parkında olduğunu biliyor muydunuz?Yani anlayacağınız gibi San Fransisko’da (SFO) olmanız için çok sebep var. Ama en önemli sebep bu güzel yerleri kiminle gezdiğinizdir yanınızda kim olduğudur yine aslında. Sadece bu güzel kırmızı renkli köprünün ölmeden önce görülmesi gerekenler arasında yer aldığını biliyor muydunuz? Golden Gate’ den bahsediyorum.

Golden Gate

Golden Gate                                                                                                                                       tabiki; çelikten yapılan ve yatay düşey hareketlere yani depreme max ölçüde karşılık verecek bir tekniğe sahip olan bu simgeden.

Golden Gate                                                                                                                           Üzerinde yürünebilen ve aşağıya baktığımızda pasifik okyanusu güzelliğinde deniz arslanları ve pelikanları özgürce süzülürken görebileceğiniz bir simgeden.

Pier 39-Deniz Aslanları/Sea Lions

Pier 39-Deniz Aslanları/Sea Lions                                                                                              Ama  ben bisikletle geçeyim bu köprüyü diyorsanız aşağıda Fishermenswarf Pier 39

20160822_124436

civarında kiralama işlemini yapabilirsiniz köprü üzerinde bisiklet kiralama işlemi yok maalesef. 2 saatlik bisiklet kiralama 20 $ civarında. Tepelerden oluşan ve cadde sokaklarda geniş amerikan arabalarının tekerleklerinin yerden havalanıp uçmalarını birçok dizi ve filmden hatırlarsınız ve siz canlı film platosundasınız. Onun dışında Alkatraz ve orda konaklamış Al Capone gibi efsane suçluların bulunduğu ve filmlerin çekildiği bu adaya yine Pier 39 dan tur satın alabilirsiniz. San Fransisko, okyanus kenarındaki deniz arslanları ve nefis bir şehircilik florası ile sizi büyüleyecek. Aslında gündüz iniş yapıyorsanız ve cam kenarındaysanız zaten SFO yukardan kuş bakışı görünümü daha şehre inmeden havadayken etkisi altında bırakacak sizi. Uçağımız indiğinde 30 Ağustos 2015 ve saat farkımız 10 saat olduğundan 13 saatlik uçuşumuz 3 saat gibi oldu aynı gün iniş yaptık. Dönüşte şansımız ters dönecek tabi. Önce arabamızı aldık ve airbnb ile kiraladağımız evimize akıllı telefonumuza yüklediğimiz gps le ulaştık yerleşim işleminden sonra güzel bir uyku çektik tabiki…Motosiklet sevdalısı olduğumuzdan 🙂 önce bu malzemeleri satan dükkanları şöyle bir ziyaret ettikten sonra Downtown da güzel bir kahve molası verdik ve Fishermen’s Pier 39 indik. Burada kase olarak kullanılan ekmek içerisinde midye çorba bir gelenek. Fiyatlar ayakta ve/veya seçeceğiniz restauranta göre değişiyor. Fiyatlar genel olarak yüksek paranız bir yıl olmadan $ karşısında %40 değer kaybedince nasıl bir kayıp yaşadığınızı seyahatlerde anlıyorsunuz. Bu yüzden birçok konuda seçici olmaya özen gösterdik ve güzel bir bira ile yuvarlak ekmeğin tabak olarak kullanıldığı midye çorbasını Pier 39 içindeki restaurantlardan birinde afiyetle yedik. Sonra biraz alışveriş ve Lumbardo kıvrımlı küçük tepedeki dik sokağı

Lumbardo Yolu

Ve Painted Laddies Evleri turumuzu tamamladık.

20160822_124759

Arkasından tekrar şehrin kalbi olan Çin Mahallesi’ne dadandık.20160822_124944

Aracınız varsa park yeri sorunlu ve kırmızı çizgili kaldırıma araç bırakmayın. Ancak ev kiralamışsanız ev sahibinde park kartları oluyor onu cama asmanız gerekiyor, aksi taktirde 75 $ ceza almanız yüksek. Çin mahallesi üzerindeki tepeler güvenli çok yer ücretsiz bırakıp yürüyerek inip yokuş yukarı cable car (ünlü tramvayları) denemelisiniz. Aracınızı yokuş aşağı ve yukarı park ederken ön lastikleri kaldırıma tam kırarak park etmelisiniz, aksi taktirde ceza yersiniz.20160822_125053

Özellikle Marina da nefis Cafeler var. Herbiri farklı ve özgün tarzda. Çin mahallesinde bir yer varki burada noddle deniz mahsullü nefis ve fiyatlarda uygun. Alış veriş zevkinizin kursağınızda kalmasın diyorsanız indirim günlerini veya USA bayramlarını takip etmelisiniz derim. Artık tamam yavaş yavaş hazırlanıp havalimanına yöneliyoruz ve iç hat uçuşu ile Los Angeles dayız. Melekler şehrine indik.20160822_125244Öncelikle burada müdavimi olduğumuz gerçek Amerikan Kahvaltısı için Norms Restaurant’larına yöneliyoruz. Sonrasında public park denen parklarda 90 Dk ücretsiz olduğundan birkaç kez bu işlemi deniyoruz Türk aklı işte:)Burada biraz turladıktan  sonra Beverly Hills ‘de bir tur atıyoruz. Burada kahvaltı ve yemek için olmazsa olmazlarımızdan biri Norms restaurant zincirleri mutlaka buraya yemek ve/veya kahvaltı için uğramalısınız kahve seçerseniz sınırsız geliyor bilginize… Şimdi Venice Beach tarafındayız Hotel California 1969 şarkı kulaklarımızda kahvemizi yudumluyoruz. Sonrasında üzülüyoruz çünkü Rose Cafe tadilatta ve Abbot Kinney denen caddeye yöneliyoruz nefis butik mağaza ve cafeler var.20160822_125354Mutlaka uğrayın diyorum herbiri nefis mağazalar ve keyifli bir cadde. Tabiki mall dediğimiz outletlerden ikisi Preminium serisi en iyisi ve en büyüğü biri San Diago Meksika sınırındaki güneyde yer alan Las Americas diğeri Santa Barbara yönüne kuzeydeki Şimdi aşağıya iniyoruz 20160822_125557önce long beach programı ile motosiklet malzemelerine göz atıyoruz ve hazır sınıra inmişken haftasonu Tijuana olsun diyoruz aslında San Dieago konaklama oldukça pahalı hakkımızı Tijuana dan yana kullanıyoruz ve yola koyuluyoruz. Los Angeles 8 şerit betonarme yollar her yan bağlantıdan ana yola çıkarken dahi trafik ışıkları yeşil yanınca çıkıyorsunuz ve her kavşakta şehir içinde stop yazıları var zeminde oraya gelip etrafa bakıyorsunuz sonra harekete etmek zorundasınız yani bu güvenlikte ekstra durum olmazsa kaza zor. Otoyollarda ise en sol şerit iki ve üzerinde kişi varsa arabada kullanımınıza açık aksi halde 300 $ ceza var güzel uygulama doğrusu bunlarla birlikte birden Tijuana ya geçiyoruz. Fark iki şehir aradında iki ülke arasında siyahla beyaz gibi nerdeyse.20160822_125804

Önce otelimize gidiyoruz sınırdan elinizi kolunuzu sallayarak hiçbir sorgulama pasaport kontrolü olmadan geçiyoruz…bavulları bırakıp iyi bir tacosçu arıyoruz daha önce tespitimiz vardı aracımızı güvenli bir yere bırakıyoruz ama trafik İstanbul’dan beter ve herkes minibüs şöforü gibi kollar dışarda her şeriti kullanmak kırmızıda geçmek serbest çoğu zaman. Ama siz yinede ışıklara uyun. Sonra meşhur tacoscu dayız…20160822_130105Tacos El Franc…ortaya turp közde soğan lime ve sangira içecek eşliğinde et ve tavuklu karışık 6 adet nefis tacosları mideye indiriyoruz sonra şehirde tur atıp akşam meşhur Revulation Caddesine göz atıyoruz.20160822_125903Alış veriş mağazaları kismen açık deri el yapımı eşyalar ve seramikden kurukafalar. Rengarenk her yer….Müzik heryerde sonra bir yerde iki özel Meksika birasıyla karides güveç yiyoruz ve kendimizi klüplerden birine atıyoruz. Canlı müzik var ve sahnede tekila, margarita coconat ve corona bira ile sonluyoruz geceyi sabah otelimizde yine Meksika yemekleri ile bir kahvaltı sonrasında meşhur pazarı Hidalgo Mercado olan sebze meyve biberlerin yer aldığı yere atıyoruz ve tekrarında revulation caddesinde eksik alış verişlerimizi tamamlayıp sınıra koyuluyoruz trafik yoğun çünkü sınırda Amerikalılar sorguluyorlar…20160822_130009

Kuyruktayken her tür satıcı arabamızın kenarında ellerinde top saydıran bayrak satan tulumba benzeri yiyecek satanlar bayrak kurukafa seramik satanlar tekila bardak takımları ne arasanız var bir an Eminönü’nün karmaşasında zannediyorsunuz kendinizi. Sıra nihayet bize geliyor görevli memur ne için geldiğimizi soruyor…Bende iyi bir tacos yemeğe diyorum kısa bir sohbet ardından geçiyoruz. Bir arkadaşımızdan bu noktada şüphelendiklerini ve 2,5 saat lastik içlerine kadar arandıklarını biliyorum.Yine USA dayız ve doğru alış veriş ama zamanımız yetmiyor tabiki sabah yine aynı yere geliyoruz ve final San Dieago Fashion Valley deyiz. Ve Torrance da konaklıyoruz eksiklerimizi tamamlayıp havalimanı yoluna koyuluyoruz dönüş vakti…Hava da pırıl pırıl bekle bizi melekler şehri diyoruz veda ediyoruz…