SeyahaTravel

Brescia, Genova, Cenova,Milan, Milano, Portofino, Venedik, Venezia, Verona, Kuzey İtalya, Nord Italy

İtalya tekrar eden seyahatlerimin başında yer almasına rağmen her tekrarlanışında inanılmaz tad ve keyifler aldığım yerlerden biri. Yüksek ses tonuyla konuşan, cıvıl cıvıl ve şık giyinen rengarenk insanlar:) Aylardan siz temmuz deyin ben kasım ne fark eder her ay güzel bu diyarlar,  yanınızda kimin olduğu ise bu seyahatleri en keyifli hale getiren ve en güzel detay :). Seyahatimiz yine THY ile Milano ve Cenova’ya iniş yapıyoruz. Şimdi Milano’dayız:) …Cheapticket dan 167 € 5 gün için kiraladığımız otomatik sevimli bir smart bekliyor bizi. Ayrıca 45 $ sigorta bedeli ödedik. Öncelikle Duomo Meydanı’na yöneliyoruz ve yakın bir yere park ediyoruz. Mavi çizgiler güvenli park için ve parkomatlara para atıyorsunuz.

Milan-Duomo

Çok işlek olmayan sarı çizgiler free (Aslında o sokakta oturanlara ait ve araçlarında belge oluyor.) Sonra Via San’t Andrea 17 no.ya Premiata Mağazası’na yöneliyoruz. Tüm markalar buradaki dar sokaklarda yer alıyor. Şehir Merkezi ile Malpensa Terminal 1 THY ait merkez ile havalimanı arası 50 km. Sonra Duomo’nun yanında La Rinescente’ye AVM gidiyoruz. Cenova’da ise denize paralel iniş yapıyorsunuz şehir merkezi 10 km. Tüm ürünler %30-%50 indirimde. Yaptığınız alış verişlerden vergi indirimini geri almak için yani taxfree için 155 € ve üzerinde alışveriş yapmanız lazım bilginize. Ortalama %12 tax free alabiliyorsunuz.

La Rinescente-Çikolata Ayakkabılar-Chocolate Shoes

La Rinescente -Piazza La Duomo’nun yanında, 7 katlı 1,2 erkek 3,4,5 bayan 6 ev eşyası 7 yemek katı olan bir AVM. Tüm markalar burada mevcut. Ama tabiki Temmuz ve Ocak buralar daha keyifli indirim var:). İndirim olmazsa sadece bakmakla yetinebilirsiniz. Evet sokak başı Prada var 8-10 tane gördüğümü söylesem yalan olmaz. 2 km2 lik bu alanda bütün markaları bulmak mümkün. Bu avm nin 7.katında  Duoma’ya karşı çok güzel makarna(pasta), rizotto yerken farklı bölgelere ait ülkenin güzel şaraplarını tadabilirsiniz. Hesaplar iki kişi 50-60 € civarında.

Genova

Tamam dondurmalarımızıda afiyetle yedikten sonra, Cenova’ya doğru yola koyuluyoruz. Serravelle Designer Qutlete ulaşıyoruz. Burada birçok markayı indirimli alma şansınız var. Milano merkezden ortalama 100 km.dir. Hemen hemen aradığınız tüm markaları bulabilirsiniz.

Sonra doğru Cenova’ya yöneliyoruz 58 km miz var. O yorgunlukla doğru otele atıyoruz kendimizi. Sabah güzel bir kahvaltı ve şehir turu. Limana iniyoruz tabi dondurmacıları es geçmiyoruz. Yanınızda bir dondurma canavarı olunca, dondurmacılardan çıkamaz oluyoruz:)

Dondurmam Kaymak

Limon, mandalina, yoğurt ve kavun…sonra bir kahve molası ve limandan arabamıza yönelip 44 km uzaklıktaki Portofino’ya gidiyoruz.

Portofino

Bugün İtalya’nın önde gelen zenginlerinin burada veya şehrin girişinde özel malikanelerinin olduğunu söylemeliyim.

Portofino                                                                                                                               Ağzımıza pelesenk olan bir Dalida klasiği…I found my love in Portofino! Bu şarkı eşliğinde şarabımızı yudumluyoruz:)

Polis şehre 5 km kala durduruyor içeri giremiyoruz. Tek otopark var ve park yeri boşalmadan içeri araç almıyorlar. Nefis bir şehir, rengarenk kendinizi özel hissettiren butik bir yer. Burası sizi bambaşka alemlere sürüklüyor, kendinizi bir Güney Fransa yada Kuzey İtalya film karelerinin içinde hissediyorsunuz:) Tepedeki kliseden çok güzel fotoğraflar çekiyoruz tabiki bu görüntüler hafızalarımıza kazınıyor…

Burada güzel bir pizza ve şaraptan sonra doğru Brescia’ya yöneliyoruz 256 km arada meyve bahçelerinden elmalar ve molalarla 3 saat sonra Brescia’dayız. Neden Brescia nasıl bir şehir nerden çıktı burası diye sorduğunuzu düşünüyorum.

Brescia

Burası Milano-Verona-Venedik için ortada yer alan butik ve ekonomik bir şehir ben burayı seçtim çok memnun kaldım size de tabiki tavsiye edeceğim…Kendi halinde sakin bir üniversite kenti aslında. Bu küçük şehirler sizi şaşırtmasını biliyor, böyle özelliği var İtalya’nın. İki gece burada konaklayacağız. Yorgunluk üst seviyede odamıza geçip yüzümüzü yıkıyoruz, sonra doğru eski şehire meydana iniyoruz. Çok sakin. Güzel bir rizotto ve pizza klasiği yapıyoruz yanında pembe şarapla ve kapanışı restaurantın özel hazırlamış olduğu kavunlu limoncello ile kapatıyoruz nefis:) Meydan kültürünü konuşmadan geçemiyoruz. Ne kadar ferah ortamlar, az katlı rengarenk yapılar ve yüksek tavanlı daireler çok güzel.

Venedik-Venezia

Ve Venedik zamanı 180 km yolumuz var. Nihayet Venedik’teyiz otopark ciddi problem biraz kuyruk var bekliyoruz günlük 30 € park oldukça yüksek. Sonra 4 saatliği 12 € olan bir yer buluyoruz.

Venedik-Venezia-Spritz

Burada araçları park etmek için bazı parklar oldukça pahalı. Saatlik ücreti olan katlı otoparkları seçmelisiniz. San Marco Basalica sını dolaşmak ücretsiz ve içerideki altın varaklı mozaikler müthiş…Özellikle Basalica girişindeki 4 büyük bronz at heykeli nefis    ( Bu at heykelleri İstnabul’dan buraya transfer olmuş).

San Marco Basailica

Venedik-Venezia -San Marco Basailica

Meydanda güzel bir spritz denemesi buz gibi (Campari-kırmızı şarap-soda ile yapılıyor.) yanında güzel ekmeğe dizilmiş bruşetto, mısır, peynir, mantar karışımı koca bir dilim ekmek (bizim köy ekmeğinin iki dilimine eşit). Nefes aldıktan sonra San Marco Meydanına akıyoruz arada bol fotoğraf ve gondolların geçtiği dar Venedik sokakları. Mureno camları ile yapılmış güzel hediyelik kolye yüzük masa süslerini uygun fiyatlara bulmanız mümkün. Özellikle maskeler konusunda dünyanın en zengin çeşitlerini (dökme kalıp, seramik) burada görmeniz mümkün mutlaka almalısınız. San Marco ve Venedik büyüsüne kapılıyorsunuz ister istemez. Vakiti unutuyorsunuz birde güzel mağazalar oluncaJ saat 19.30 artık Verona’ya geçme zamanı şimdi yola koyuluyoruz. Arkamızda bu güzel şehri bırakıyoruz. İstikamet Romeo-Juliet’in mekanı Verona.

Verona

Verona-Romeo Juliet (Romea Giulietta)

Bu şehir gerçekten İtalya’nın en butik şehri. Sizi arenası, caddeleri, alışveriş sokakları, cafeleri, restaurantları çok etkileyecek. Hele arenada birde gösteriye denk gelmişseniz yada sokak aralarında bir arya gösterisi daha da keyifleneceksiniz.

Romeo Juliet  (Romea Giulietta) işte o meşhur serenad yapılan yer burada…Romeo ve Juliet Shakespeare’in hayali bir eseri değil, yaşanmış bir aşk hikâyesidir. Romeo ve Juliet’in gizlice buluştuğu ev ve balkon hala ayaktadır. Juliet’in evi Capello Sokağı içinde bulanan 27 numaralı evdir. Dünyanın en duygulu aşk hikayesinin kadın kahramanı Juliet’in mezarı da bu şehirdedir. Bu mezarı her sene dünyanın dört bir yanından gelen binlerce aşık ziyaret eder. Her sene Juliet’e hitaben birlerce mektup Verona yollarına postalanır. Tamamen saatleri unuttuk güzel bir rizotto ve Pizza Verona denemesine Spritzlerde eşlik edince zamanı bıraktık yine istemeden akışına. Telefonumuza yüklediğimiz gps le yollardayız yine Milano’ya doğru. Gece 01.30 Milano’dayız. Sabah ilk işimiz güzel bir kahvaltı ve tekrar Duomo çevresinde tur atmak ve güzel bir yemek ardından dondurmalarımızla artık havalimanı dönüş yoluna koyuluyoruz….Tabi aklımız burada kalıyor, bekle bizi İtalya yakında yine buradayız:)