SeyahaTravel

Endülüs Gezi Rehberi, Endülüs Bölgesi, Araçla Endülüs Lizbon, Endülüs, Andalusia, Andulus, Cordoba, Granada,Seville, Lizbon, Lisboa, Lisbon

Arabayla hem Endülüs hem de Lizbon olur mu? Böyle başlamıştık, sonra neden olmasın dedik ve planı yaptık. Evet bu bloglarda bulamayacağınız güzel bir gezi detayıdır. Önce aracımızı kiraladık en uygunu www.malagacar.com  güzel bir araç aldık. Hazırlıklıyız akıllı telefonumuzda Portekiz ve İspanya gps yüklü araç ayarlarından bluetooth bağlantımızıda yaptık ve hazırız müzik ile diğer bilgiler için, ayrıca yanınızda müzik için usb bulundurmanızı öneririm. Yer Endülüs olunca Luz Casal’sız olmaz tabi:)

Unutmayın dışarıdan shuttle bus ile giderek yakın bir noktadan teslim alıyorsunuz aracınızı. Biz 5 güne bu programı sığdıracağımızdan ortalama 1850 km yol yapacağız ve Malaga’ yı es geçiyoruz (Vaktimiz olsa Picasso Meydanı’nda tapas keyfi yapacaktık.). Cordoba-Granada-Sevilla-Lizbon  olacak programımız. Aracı yarım depo teslim alıp boş depo bırakmanızı tavsiye ederim. Yarım depo için güncel 40 € ödüyorsunuz aklınızda olsun. Aracı bu zaman dilimi için 57 € kiraladık genel sigorta var. Mazot litre iki ülkede 1,13-1,29 Lt/€ arasında değişiyor bilginiz olsun. Lizbon’u programdan çıkarırsanız Endülüs ortalama 1000 km dir. Ama Lİzbon’u çıkarırsanız çok yanılırsınız. Lezzet duraklarını ve güzel yedi tepeli bir şehri, Fado’yu es geçersiniz.

Cordoba Cami

Kordoba

Şimdi hedefimiz Cordoba  (2 saat 3 dakika/167 km) buradaki muhteşem camiyi  yani katedrali göreceğiz. Müslümanlar, Tarık bin Ziyad kumandasında 711 yılında İspanya’ya geçip, buraları zaptettiler. Kurtuba (Cordoba) şehrini kendilerine başşehir yaptılar. Yarı vahşi bir görünüşü olan bu şehri, tam bir medeniyet merkezi haline getirdiler. Büyük bir saray, hastaneler, medreseler yaptılar. Bunların yanında bir de büyük cami (üniversite) kurdular. Avrupa’da ilk kurulan üniversite budur. O zamanlara kadar Avrupalılar çok geride kalmışlardı. Müslümanlar onlara ilim, tıp öğrettiler ve hocalık yaptılar. Cami yapılırken Endülüs Devletini kuran birinci Abdurrahman cami yerini seçmiş ve bir hristiyana ait olan bu yere el koymamıştır. Araziye ederinin fazlasını vermiş ve alınan paralarla 3 kilise inşa edilmiştir. Cami dünyada sütün mermer mühendislik açısından bir şahaserdir. Sutünlardan bir orman yer alır adeta içeride…785 yılında yapılan cami iki senede tamamlanmıştır. İçinde muhteşem bir altın mimber 1492 din savaşları sırasında talan edilmiştir. Ve 1419 sutündan çoğu o zaman parçalanmış ve şu anda bu sütunlar 812 ye düşmüştür. Kurtuba’daki caminin adı bugün “La Mezquita Kilisesi”dir. Bu kelime “Mescid” isminden gelmektedir. Yani, hala bu bina mescid ismini taşımakta, onu ziyaret edenler, bir kilise değil, İslam medeniyetinin büyük ve haşmetli bir eseri olarak görmektedir. Neyse canımız sıkıldı biraz, böyle bir şahaser nasıl gizlenir harap edilir. Cami cami olarak kilise kilise olarak sinagog sinagog olarak kalsa ne olur ne kaybederiz. Çok şey kazanırız aslında…Çıktık çok güzel bir bahçesi var bu alanın portakal bahçeleri ve çiçek kokuları…Sonra biraz atıştırdık ve istikametimiz Granada yollar konusunda (3 saat /166 km ) gecikince işi garantiye alıp, Granada öncesinde güzel bir yerde yemeğimizi yedik en pahalı hesabı ödedik 3 kişi 80 € tabiki bu bölgeye göre.

El-Hamra

Ve Granada’yız Endülüsün kalbi bence El-Hamra Sarayı’dır. Sierra Nevada Dağı’nın eteklerine kurulan Sabika Tepesi’nden Granada’ya bakan El Hamra ise sizi selamlıyor.

Birazdan fethedecek ruhunuzu. Cenneti dünyada göreceğiniz bu kırmızı tuğla ve kil ip gibi dizilmiş kiremitli çatılar ve içeri girğinizdeki taş, ahşap, seramik ve işçiliklerinde sadece susacaksınız ve ruhunuz bu muhteşem yapının inşa edildiği 700 lü yıllara götürecek sizi belki bir odada belki nakış gibi işlenmiş bir taş yada bir renkli seramik sizi yüreğinizden vuracak hayretler içinde kalacaksınız. Yeryüzündeki cennete hoş geldiniz der gibi selamlayacak El-Hamra….

Bu saray ve bahçeleri dünyadayken cenneti göreceğiniz yerdir. Böyle bir ihtişam böyle bir yaşam varmış burada. Otelimiz sarayın tam karşısında ve sabah 14€ ödeyip biletimizi alıyoruz bu şahaseri içimize çekerek yaşayarak geziyoruz.

Sevilla Katedrali ve sağdaki burç Alcazar Sarayı

Sevilla Katedrali

Evet Granada’dan sonra şimdi öğleyi tamamladık ve yolumuz Sevilla şehrine gidiyoruz doğru Seville Katedrali’ne yöneliyoruz…Bu katedral gotik tarzada dünyanın en büyük kilisesi olup, ana yapı anlamında dünyanın üçüncü büyük kilisesidir. Kulesi (La Giralda) Emevi Devleti zamanında bir minare kulesidir. Mutlaka buradan şehri seyredin merdivensiz eğimli yeri 94 m tırmanıp zirve yapıyorsunuz. İçerde ise Kristof Kolomb 4 Askerin omuzlarında .

Kristof Kolomb

Granada-Sevilla 2 saat 56 dakika/262 km. Kristof Kolomb’un ise Genova’li olduğu söylenir.Vasiyeti keşfettiği Güney Amerika ülkelerinden birinde gömülmek olan Kolomb’un naaşının Küba veya Dominik Cumhuriyetinden geldiği söylenmektedir. Bu topraklara gömülmek istememesinden dolayı naaşının 4 asker tarafından omuzlarda taşındığı belirtilmektedir. Katedralin hemen yanında yine bir muhteşem eser yer almakta Alcazar Sarayı bu sarayda El-Hamra’nın minyatürü niteliğindedir. Mutlaka ziyaret edin hatta konaklama olarak NH Sevilla Armas oteli tercih edin konum çok merkezi bir nokrtada yer almaktadır. Bahsedilen yerlere ve İspanya Meyda’nına yürüyerek gitme şansınız bulunmakta. Yol kenarları turunç ağaçları ve güzel çiçek kokuları ile alıp sizi başka diyarlara götürecek…Otopark için kenarlarda bizim değnekçi dediğimiz görevlilere 2 € verdiğinizde arabanızı rahat park ediyorsunuz.

Sevilla Colored Market

Yemek için nehrin diğer tarafında bulunan Colored Market isimli Pazar yerini mutlaka ziyaret edin meyve sebzeler nefis rengarenk bir görüntü var. Burada Taberna Miami C/San Jacinto, 21-41010 Triana yı ziyaret edin yemekler nefis…

İspanya Meydanı

Ve artık yola çıkmak için hazırız NH Oteli konum kadar kahvaltısı da nefis söylemeliyim. Ve artık yolculuğumuzun can alıcı noktasına çıkıyoruz LizbonJ 4 saat 35 dakika/454 km tabi sınır filan yok direkt Huelva ‘dan geçiyorsunuz. Burada dikkat etmeniz nokta, benzin istasyonlarında gideceğiniz yön için otoyol kartı alıp (10€ tek gidiş) loto gibi üzerini kazıyıp 00351922298989 no.ya  CTTCD*araç plakası*kazıdığınız kodu sms olarak göndermek ve onay mesajı almak işlemi tamamlıyor. Lizbon’da kullanacağınız köprüler için ödeme yapacaksınız. Başka bir hatta gidecekseniz o hat için ayrıca kart almalısınız. Hava nefis ve Belem’deyiz.

Belem Nata

Lizbon Duvar Resimleri

Portekiz’in en iyi pastanesi  ve natalar bizi bekliyor yanında kahvemizle beraber midemize indirdik tabiki. Yine yeniden yedi tepeli bu nefis şehirdeyiz. Baxia Chiado tabi ve Alfama’ya gidiyoruz önümüzde klasik bir 28 no.lı tramvay Alfama’yı seçiyoruz akşam yemek yiyeceğiz. Şarabımız ve 3 porsiyon ahtapotumuz hazır bir sardalye söyledik nefis bir şişe şarap öndende kırma yeşil zeytin ve zeytinyağı:) 3 kişi 51€ hesap verdik ama bitiremedik tabağı tabiiki:) Sonra güzel bir şehir turu ve Salı yağmur olmasına rağmen Alfama Bit Pazarı’ nı kaçırmadık güzel kadeh ve seramikler aldık tabiki. Tabiki bu şehire arkadaşlarınızla geldiğinizde çok keyifli ama yanınızda eşiniz yada sevgiliniz varsa birlikte bir Fado gecesinde olmak ve gece 2 ye kadar bu ağıt dolu müzik ziyafeti çekmek nefis.Marina-Fado…Marina hem yemek yapıyor hemde Fado!

28 No.lı Tramvay-Alfama

Kısaca yani yanınızda kim olursa olsun burdan gitmek istemeyeceksiniz. Portekizlilerle aramızda inanılmaz bağ var bunu söylemeliyim. Dönerken sanki evinizden ayrılıyorsunuz hissi oluşturuyor bu sıcak şehir ve insanları…

Lisboa-Lizbon

Yağmuru fırsat bilip Vasco Da Gama AVM ziyaret edip peynir ve şaraplarımızı Continente’den alıyoruz, bir tane kart çıkartmanızı tavsiye ederim alış verişten önce. Porto ve Portekiz şarapları nefis söylemeliyim. Baxio Chiado akşam canlı müzik performansı için ideal. Yer olarak tabiki Cafe Brasil’i önereceğim.

Lizbon Meydan.

Akşam yine Alfama’yız nefis bir akşam yemeği balık kalamar şaraplar kırma zeytinlerimiz…Lezzet dünyasına hoş geldiniz. Allahdan yarın dönüyoruz bu yemeklerle 2 günde en az 3 kilo aldık:)…Ve sonuç olarak sabah erken yol alıyoruz yolculuk 7 saat sürüyor ama Portekiz Türkiye’ye göre iki saat İspanya 1 saat geride…bu zaman farkını göz ardı etmemeliyiz…Ve Malagada’yız ama aklımızda ne yalan söyliyeyim yedi tepeli şehirler etkiliyor bizi tıpkı Lizbon Roma İstanbul gibi…