SeyahaTravel

Odessa, Odesa, Ukrayna, Ukraine

Odessa….Ölümsüz Bir Aşk Üzerine Kurulan Bir Şehir

Acaba bir probem olur mu diye düşüncelerle başladı yolculuğumuz… Yani biletleme yaptığımızda Kırım’ ın Rusya’ya katılıp katılmayacağı referandumu belli değildi. Sonuç olarak her an iptal olma durumu da vardı. Araba kiralamayayı düşünüyordum. Ama havanın yağmurlu oluşu ve arkadaşımın önerisiyle kiralamayı gerçekleştirdik. Telefonuma gps programını indirememiştim. Akşam son bir denemeyle becerdim bir program indirmeyi. Siz siz olun ya gps programı olan araba kiralayın yada akıllı telefonlarınıza Ukrayna gps yükleme işlemini tamamlayın. Krill alfabe oldukça zor bütün tabelalar bu şekilde bir noktada çakılı kalabilirsiniz. Araba kiralamalımıyım sorusuna gelince size kalmış, bence 2 kişi ve üzerindeyseniz kiralamanızı önereceğim. Tabi biraz ipuçlarıyla biz tecrübe edindik heyecan yaşadık. Ama siz yaşamazsınız diye düşünüyorum. Sabah derler ya kargalarla uyandık diye saat 4.30 arkadaşımla yollara koyulduk. İstanbul’da havalimanı kültürü deyince, bir arkadaşımının herzaman dediği gibi Atatürk Havalimanı’ndan seyahat bir ritüeldir. Birde sabah THY Dış Hatlar Lounge girme şansınız varsa, seyahatiniz iyi başlıyor demektir:) Yine aracımızı son dakika işi, cheapticket ile ayarladık. Seyahat süremiz 2 gün. 79 € yani 109 $+36 $ 145 $ ödedik. Aracımız ekonomik skoda fabia. Benzin ucuz tabi. 1 €= 17  Grivna (UAH).1Lt 15 UAH bize göre oldukça ucuz tabi. Havalimanı dahil birçok noktada wifi free. İletişimi kolay ve bedavaya kılıyorsunuz. Araç için 400€ depozit ödüyorsunuz. Aracı hasarsız teslim ettiğinizde tekrar bu para kartınıza iade ediliyor. Bizim Baudget Car dan Sergey bayağı iyi arkadaştı. Birazda polisler hakkında bilgi verseydiJ Dikkat etmeniz gereken iki şey var. Birincisi araç kullanırken asla alkol almamalısınız yada kural ihlali yapmamalısınız. Normal kural ihlalleri 100 UAH ancak içkiliyken yakalanırsanız yanınızda 400-500 UAH bu işlem için ayırmalısınız. Özellikle dönel kavşakları atlamamalısınız.

Opera Binası

Hava yağmurluydu bahar yağmurlarıyla 7  derece hava sıcaklığı ile indik şehre gri bir hava, hiç yakışmıyor Odessa’ya ama yapacak bişey yok. Doğru adresi kodladık Frappoli Hotel en önemli cadde Deribasovskaya Caddesi burada otelimiz . Gps olunca elimizle koymuş gibi buluyoruz otelimizi ama checkin saat 14 de. Çantaları aracımıza bırakıp, otopark sorun değil önü müsait. Zaten en işlek caddedeyiz.

Deribasovskaya Caddesi

Güzel ahşap geniş bungalow tarzında bir alan var. Atıştırmalık ve hediyelik eşya satılan bu bölümde dolaşıyoruz. Sonra Euro Plaza (AVM) atıyoruz kendimizi  hava soğuk. Biraz para bozduruyoruz. Sonra otelimizdeyiz ve yüzümüzü yıkıyoruz hazırız şehri keşfetmeye. Popüler caddemizde ilerliyoruz. Puşkin Müzesi hedefimizde doğru oraya kanalize olduk.Aracı park ettik aman  ne güzel bir Cafe dediğimiz Farppoli Cafe. Ne kadar şık ve güzel bir mekan. Burada güzel bir kahve molasından sonra Puşkin Müzesi’ndeyiz. Arabamız var tabi ama Derbasovskaya Caddesi’ndeyseniz bahsettiğim yerlere yürüyerek gidebilirsiniz.

Puşkin Müzesi

Puşkin hayatının 30 ayını burada geçirmiş biraz Almanca bilgilerimizi pratik yaptık bu tatlı bayanlarlada fotoğraf çektirmeyi ihamal etmedik. Sonra arkadaşımın ısrarlı arayışlarıyla  Potemkin Merdivenleri’nin en önemli özelliği optik bir ilüzyona sahip olması. Aşağıdan bakıldığında sadece merdivenlerin gözüküyor olması, yukarıdan bakıldığında ise sadece merdivenlerin arasında bulunan düz zeminleri görüyor olması. İlk olarak 1825 yılında inşaa edilen merdivenler Odessa’nın simgesi haline gelmiş. 142 metre uzunluğundaki merdivenleri mutlaka görmelisiniz. Merdivenlerin aşağısında ise Odessa Limanı yer almaktadır. Potemkin Merdivenlerine yöneldik. Odessa’nın simgesi bu merdivenler sizi

Potemkin Merdivenleri

Rus imparatorluk tarihinin en çalkantılı dönemlerine 1905 e götürüyor. Halkın Çar’ın askerlerince katledildiği, iki yüz basamaklık bu merdivenlere deniz tarafından baktığınızda sadece basamaklar var diye düşünüyorsunuz bir güzel mimarlık örneği olduğunu anlıyorsunuz. Merdivenlerin bir ucunda Odessa tarihine yön vermiş Dük Richelieu heykeli diğer ucunda ise deniz terminali yer alıyor.  ‘Ben bu kadar merdivenden çıkamam’ diyorsanız,  fünikülerle de tepeye çıkmak mümkün. Dük heykelinin olduğu yerlerde iki kartal beliyor çocukların ellerinde çok seviyorum bu hayvanları ama böyle ellerde değil tabiki tabiatta özgür. Fotoğraf çektirdim istemeden de olsa, iki gaga kollarıma pençelerle geldi. Sonra limana bir yürüyüş yaptık ve doğru bizim caddeye güzel bir kahve ile kek molasından sonra otelde aldık soluğu biraz dinlendik artık hazırız .

Paladium Disco

Akşam diskoteğe gideceğiz. Assol, Itaka ve İbiza var. Hedefte şehirden 10 km dışarda yola koyuluyoruz gps:) meğer yazlık mekanlarmış, her yer kapalı. Tabiki baharda böyle yaz mevsimini beklemeniz gerektiğiniz anlıyorsunuz. Biz Palladium un açık olduğunu öğreniyoruz.İçeri girişi 120 UAH ön masaları tercih ederseniz 2000 UAH arka masalar 1000 UAH bir iki koltuk ise ücretsiz. Kızlar ücretsiz giriyor. Sahnenin güzel olduğunu söylemeliyim. Ve güzel showlar izliyorsunuz. Buraya bekar insanların yanında evli insanlarda geliyor. Güzel bir ortam yani herkese hitap ediyor. Biz iki içki alıp, yorgunluktan doğru soluğu otelde alıyoruz. Sabah güzel bir kahvaltı ve sonrasında ise bir gün önce keşfettiğimiz ev yapımı çikolataların olduğu

Lviv Çikolata

Lviv Hand Made Chocolate ‘ye yönlenip latte ile bitter karışımı içeceğimiz ve yanında vişne-krokan-tarçınlı tabağımızla bu güzel mekanı içimizde hissederek başlıyoruz bir Pazar gününe. Kompot isimli Cafe de sonra yerimizi alıyoruz, Steak House yanında. Sonra cep telefonu alma telaşımız oldu biraz. Bazı modeller uygun belirtmeliyim. Tabi havalar sıcak olunca bu güzel meydanlar ve alanlar yemyeşil olur ve heryer cıvıl cıvıl olur diye düşünüyorum. Sonra Belvedere Kolonlarını aradık meğerse bizim Potomkin Merdivenlerinin olduğu yerdeymiş hatta ararken zorlandığımız bu yerde kolay bir yerde, Primorsky Caddesi’nin en sonunda çok ilginç bir köprü yer alıyor

Tyoschin Köprüsü

Tyoschin Köprüsü olarak bilinen köprünün özelliği, evlenmek isteyen kişiler buraya gelip isimlerinin yazılı olduğu bir kilidi köprüye bağlıyorlar. Bir Slav geleneği olan kilitler, evlenmek üzere olan gelin ve damatların fotoğraf çektirmek için park ve bahçeleri dolaşırken, hiç ayrılmayacaklarının garantisi olarak köprüye kilit takma ve anahtarını denize atma ritüellerinin bir parçası. Tabii artık köprü yıkılmasın diye köprünün sonuna kalpten bir anıt yapılmış ki oraya da kilitler bağlanabiliyor.Tabiiki Opera Binası’na meşhur Derbasovskaya Caddesinin sonundan rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Burada özellikle hafta sonu gelin damatlar çekim için gelmekteler. Avrupa’da Viyana’dan sonraki en büyük tiyatro salonu olan bu yapıyı gezmenizi öneririm.

Odesa Katakombları: Avrupa’nın en uzun yer altı şehrini teşkil eden katakomblar toplam yaklaşık olarak 100 Km uzunluğundadır. Burayı sakın ola tek başınıza gezmeyin labirent şeklinde olduğundan girip, çıkışı bulamayabilirsiniz. Vaktiniz müsait olursa yerel rehber eşliğinde gezmenizi öneririm.

Steak House

Son gün biz Steak House etimizi seçtik 2 porsiyon nefis medium (orta pişmiş) yanında güzel bir şişe Chilie şarabı ile kızarmış patates eşliğinde midemize indirdik. Heabı merak ediyorsanız. Şarap için 325 UAH, 2 Porsiyon etler için 300 UAH ve patates için 42 UAH olmak üzere toplam ortalama 700 UAH ödeme yaptık. Biz ordayken hesabın kolay şekli UAH/6 yaptığınızda TL karşılığı çıkıyor. 115 TL ya biz böyle kaliteli et ve şarabı İstanbul’da yiyemezdik tabi. Ambians ve ortamı ekleyince eksik bir şey yok. Özellikle WC girmenizi tavsiye ederim. Çok başarılı bir ortam ve mekan olduğunu söylemeliyim. Gittiğimiz tarih itibarıyla iki gösteri vardı. Hem Ukrayna bayrakları hemde Rus bayraklarıyla bağımsızlık adına farklı yürüyüşler. Zaman neyi gösterir bilemeyiz. Hayat siz planlar yaparken başınıza gelenlerdir. Bu cümle buraya oturdu. Belki siz bu yazıyı okurken farklı bir yönetim şekli olabilir burada şimdiden bir şey söylemek zor olacaktır.

Sonuç olarak Odessa’da vakit geçirmek, yemek yemek, tarihi mekanları dolaşmak ve eğlence için güzel yerler keşfedeceksiniz. Özellikle Deribasovskaya ve Primorsky  Bulvarı en güzel yerleridir.

Deribasovskaya Caddesi

Ayrıca kentin en büyük kataedrali olan Spaso-Preobrazhensky Katedrali birçok tarihi olaya şahitlik etmiş mekan. Bu katedral bahçesinde haftasonları güzel tablo ve hediyelik eşyaları bulabilirsiniz.